Virüs Dergisi yeni sayısıyla okurunu selamlıyor. 1 Temmuz itibariyle kitapçı raflarındaki yerini alacak olan derginin, Genel Yayın Yönetmeni Tozan Alkan tarafından kaleme alınan önsözü şöyle:
“Merhaba,
Kovid 19, dünya ve ülkemiz gündeminden geri çekilirken bizim Virüs hızla edebiyat, şiir, kültür ve sanat ortamlarında yayılmaya devam ediyor.
Bu sayımızın “Elinden” bölümünün şairi Rıfat Ilgaz. Toplumcu Gerçekçilik’in bütün belirgin özelliklerini şiirinde toplayan Ilgaz’ın şairliğini ne yazık ki, Doğan Hızlan’ın yazısında dile getirdiği gibi, ‘Hababam Sınıfı’ örttü.
Geçtiğimiz günlerde, dergimizde de yazılarına yer verdiğimiz müzik yazarı ve eleştirmeni Ahmey Say’ı sonsuzluğa uğurladık. Ahmet Telli, Say’ın devrimci kimliğine, Akif Kurtuluş ise kendi edebiyat serüveninin oluşumunda onun yayıncı/dergici kimliğine odaklanırken Fazıl Say da duygu yüklü satırlarla babasını anlattı.
Gezi Direnişi’nin dokuzuncu yıldönümünü Emirhan Oğuz’un ‘Bir Ağacın Direnişi’ yazısıyla kutladık. Bir kez daha yüksek sesle ‘Gezi onurumuzdur” diyor ve geçen ay yaşanan haksız tutuklamaları şiddetle kınıyoruz.
Diyaloik Okuma sayfalarımızda Aykar Sönmez ve Ümit Yıldırım, Nedim Gürsel’in yeni romanı “Son Yolcu”yu masaya yatırırken İsmail Cem Doğru, Memet Fuat’ın Nâzım’la kurduğu bağı eleştirel gözle değerlendirdi. Cemil Kavukçu bizlerle öykücülük serüvenini paylaşırken Ali Cengizkan “Virüs ve Ecza Dolabı” köşesinde Octavio Paz’ın poetikası ekseninde şiir ve tarih ilişkisini irdeledi. Şiir okurları, Octavio Paz’ın şiir dünyasını daha önce Ali Cengizkan’ın çevirileriyle tanımıştı. Semiramis Yağcıoğlu “Melankolik Özne ve Eleştiri” başlığı altında “yas” kavramını mercek altına aldı. Mehmet Kanar, ‘Kadınlar Dünyası’ dergisinde 4 – 15 Nisan 1329 (17 – 28 Nisan 1913) tarihleri arasında yayımlanan Hukûk-i Nisvân (Kadın Hakları) başlıklı yazı dizisini Latin harflerine aktararak bizimle paylaştı. Gülce Başer, Oya Baydar’la yeni romanı “Yazarlarevi Cinayeti” üzerine; Abdullah Ezik, Süreyyya Evren’le yeni şiir kitabı “Houdini’den Sonra Ölüm” üzeri ne söyleşti. Semih Çelenk, Aziz Nesin’in “Biraz Gelir Misiniz” ve “Bir Şey Yap Met” oyunlarına “Benlik Dramaturgisi”yle bakarken Tamer Levent bir ifade biçimi olarak insan- sanat ilişkisini ele aldı. Cevat Çapan, Bianca Tarozzi’den; Kenan Sarıalioğlu, Paul Eluard’dan; Ayşe Nihal Akbulut, Dulce Maria Loynaz’dan; Sinan Fişek, Elias Petropulos’tan; Tamer Gülbek, Solmaz Şerif’ten ve Erdem Erinç, Faina Grimberg’den şiirler çevirdi. Haydar Ergülen, Oğuz Demiralp, Soner Demirbaş, Ozan Öztepe, Emel Çarkçı ve Esat Şenyuva da yazılarıyla sayfalarımızı zenginleştirdi.
Bu sayının şairleri Ahmet Telli, Ali Cengizkan, Turgay Fişekçi, Mehmet Yaşın, Mahmut Temizyürek, Hüseyin Ferhad, Tozan Alkan, Cihan Oğuz, Şeref Bilsel, Türkan Elçi, Emel İrtem, Hilmi Tezgör, Reha Yünlüel, Gülümser Çankaya, Hüseyin Köse, Adnan Caymaz, Hicran Aslan, Ayşe Nâlân, Gizem Pınar Karaboğa ve Erkan Karakiraz; öykücüleri ise Gustavo Adolfo Bécquer (Çev: Tozan Alkan-Özge Cengiz), Alexis Panselinos (Çev: Fulya Aktüre), Ayça Erkol, Sergey Arno (Çev: Uğur Büke), Emin Gürdamar, Sibel Ateş Yengin ve Göktuğ Canbaba.
Kapak görselimiz Doğan Paksoy’un ‘Natürmort’ çalışmasından bir kesit. Bu sayımızı da keyifle okuyacağınızı umuyoruz.
Yeni sayılarda görüşmek dileğiyle…”