Olağanüstü bir dönemden geçtiğimiz şu günlerde, diğer alanlarda olduğu gibi edebiyat dünyasında da birçok zorluk yaşandı. Pandemiyle birlikte, kitapların basımından tutun da dergilerin dağıtımı gibi konularda birçok sorunla baş etmek zorunda kaldı yayıncılar. Bu konuyu Edebiyat Atölyesi Dergisi genel yayın yönetmeni Barış İnce’yle konuştuk…
Kader Bolat: Siz, Edebiyat Atölyesi dergi ailesi olarak bu sorunlarla nasıl başa çıktınız? Nasıl bir yol izlediniz?
Barış İnce: Biz Edebiyat Atölyesi olarak bayi dağıtımını en aza indirerek aboneliğe yöneldik. Abonelikte çeşitli ek avantajlar sunduk okurlarımıza, bu sayede ayakta kalmayı başardık. Büyük dağıtım firmalarıyla, zincir mağazalarına girmedik. Kendi kanallarımızı kullandık.
Kader Bolat: Pandemi süreci, dergicilikte de yeni çığırlar açılmasına yol açtı. Bu dönemde sanal platformlar, e- dergiler, sesli e-dergiler, fanzinlerde artış gözlendi. Bu durumu dergicilik adına nasıl değerlendiriyorsunuz?
Barış İnce: Fanzin kültürünü her zaman desteklememiz gerekir. Bunun için fırsat sunması güzel oldu. Ancak bu dergilerin kendini ne kadar devam ettirebileceği, ne kadar sürdürülebilir olduğu konusu tartışmalı. Bir hevesle açılan siteler, gelir getirici bir durum da olmayınca kapanabiliyor.
Kader Bolat: Biliyoruz ki dergiler, edebiyatın mutfağıdır, can suyudur. Çok sayıda edebiyat dergisi basılıyor. Ülkemizde yeterince dergi okuru var mı? Bu konudaki görüşleriniz ve değerlendirmeleriniz neler?
Barış İnce: Ülkede okurdan çok yazmak isteyen var maalesef. Kısa yoldan ünlenme/başarma güdüsü burada da karşımıza çıkıyor. İyi okur olmadan iyi yazar olmak mümkün değil. Dergilerin önce sıkı birer takipçisi olup sonra yazmaya çalışmak daha anlamlı. Hem derginin tarzını hem de yazım tarzını böylece daha iyi keşfedebilirsiniz.
Soruşturma dosyasına katkı sunduğunuz için teşekkürler.
BARIŞ İNCE:
17 Ağustos 1982’de İzmir’de doğdu. İlköğrenimini İzmir Mustafa Reşit Paşa İlköğretim Okulu’nda, ortaöğrenimini İzmir Karşıyaka Anadolu Lisesi’nde tamamladı. İstanbul Üniversitesi’nde İngilizce İktisat bölümünden mezun oldu. Yıldız Teknik Üniversitesi’nde Siyaset Bilimi bölümünde yüksek lisans yaptı. 2005 yılında uluslararası ekonomi dergisi BusinessWeek dergisinde muhabirliğe başladı. 2007 yılında BirGün gazetesinde editör olarak işe girdi. Bu gazetede haber müdürlüğü, yazı işleri müdürlüğü gibi görevlerde bulundu. 2013 yılında Çağdaş Gazeteciler Derneği, 2014 yılında ise Türkiye Gazeteciler Cemiyeti tarafından Yılın Başarılı Gazetecisi Ödülü’ne layık görüldü. Yedi Yetmiş çocuk edebiyat dergisinde yayın yönetmenliği yaptı. Bavul Dergi’de yayın kurulu üyeliği ve köşe yazarlığı yaptı. Hamburg’da yaratıcı yazı üzerine çalışmalar yaptı. Çelişki adlı ilk romanı 6 Haziran 2017’de, Sarsıntı adlı ikinci romanı 6 Kasım 2018’de Can Yayınları’ndan çıkmıştır. Kıyıdaki Çocuklar adlı çocuk-gençlik romanı 2019’da Can Çocuk tarafından basıldı. Bu kitap Almancaya çevrildi. Sarsıntı romanı ile en iyi roman dalında 2019 Melih Cevdet Anday Edebiyat Ödülü’nü kazandı. Neye Göre adlı bir tiyatro oyunu bulunmaktadır. Edebiyat Atölyesi Dergisi’nin yayın yönetmenliğini yapmaktadır. BirGün gazetesinde makaleleri, Ot dergide öykü ve denemeleri yayımlanmaktadır. Soruşturma dosyasına katkı sunduğunuz için teşekkürler.