Zerrin Saral, Aksisanat Portal için yazlarlara Öykü Zamanlığı‘nda Bir araya geliyor. Öykü Zamanlığı‘nda Zerrin Saral bu defa Özgür Soylu’ya soruyor:
Dünya hızla değişirken, sanatın izdüşümü, sanatçının sanatını ortaya koyma şekli de aynı hızla, değişime/dönüşüme uğruyor. Böylesi bir çağda, veri tabanını koruyan, yaratım sürecinize katkı sağlamış, tüm zamanların öyküsü/öykücüsü dediğiniz öykü ve öykücü(-ler) kimler? Bu tercihi, yazınınızda neye/nereye dayandırıyorsunuz?
Özgür Soylu: Sorunuzun arka planında kanımca kalıcılık fikri var. Elbette ki sanatın anlatım teknikleri, biçimleri sürekli değişiyor, dönüşüyor. Zaman nasıl her şeyi başkalaştırıyorsa sanatın bu yönünün değişimi de kaçınılmaz.
Kalıcılık denilen şey sanırım her sanatçının hayalidir. Bırakalım sanatçıyı, çoğu insanın da en önemli yaşam amacıdır iz bırakmak. Bu derece arzu edilmesinin yanında kalıcılığın ne yazık ki bir formülü yok. Bana kalırsa özel duyguları genelleyebilmektir sanat eserini kalıcı yapan. (formül gibi oldu!) Baştan beri gelmek istediğim yer; “tüm zamanlar” gibi bir tanımlamanın işaret ettiği kalıcılığın, yazardan çok eseri konu aldığıdır. Bu noktada bir dizi öykü ve roman elbette ki aklıma geliyor. Eksik bırakmaktan korkarım. Yine de çok çok kişisel bir liste yapacağım:
Araba Sevdası – Recâizâde Mahmut Ekrem
Eylül – Mehmet Rauf
İhtiyar Çilingir – Memduh Şevket Esendal
Kuyucaklı Yusuf – Sabahattin Ali
Mesut İnsanlar Fotoğrafhanesi – Ziya Osman Saba
Akçasazın Ağaları – Yaşar Kemal
Dar Zamanlar – Adalet Ağaoğlu
Yol Ayrımı – Kemal Tahir
Yıldırım Bölge Kadınlar Koğuşu – Sevgi Soysal
Hallaç, Gecede – Leylâ Erbil
Sevgili Arsız Ölüm – Latife Tekin
Uykusu Sakız – M.Sadık Aslankara
Güven – Vedat Türkali
Peygamberin Beş Günü – Tahsin Yücel
Cevdet Bey ve Oğullar – Orhan Pamuk
ÖZGÜR SOYLU
1975 Eskişehir doğumlu. Gazi Üniversitesi son sınıf öğrencisiyken politik nedenlerle tutuklandı, dokuz yıl hapiste kaldı. Öyküleri, yazıları ve söyleşileri İmge Öyküler, Adam Öykü, Agora, Berfin Bahar, Kum, Damar, Lacivert, Cumhuriyet Kitap, Evrensel Kültür, Eşik Cini, Mahsus Mahal, Dünden Bugünden Edebiyat dergilerinde; Hapishaneden Öyküler (Metis), İşçi Öyküleri 2004, Hapishaneden Mektuplar (Kanat), Yeniden Başlayabilirim (Kanat), Çıkarın Beni Bu Dışarıdan (Mahsus Mahal Kitaplığı) ortak kitaplarında yayımlandı. 2010 Mahsus Mahal dergisi edebiyat ödülü ve Yazgı isimli dosyasıyla 2010 yılı SES 9, Kültür ve Sanat Öykü birincilik ödülünü kazandı.
ESERLERİ: İyi Yolculuklar (2006- Evrensel), Yazgı (2017-İdeal Kültür)