Aksisanat Edebiyat dergisi ilk sayısının dosya konusu olarak Ego konusunu işledi.
“Şairin Zihin Haritası: EGO” başlığıyla sunulan çalışmada Ali Hikmet Eren, Cahit Kaya, Emel İrtem, Neslihan Yalman, Hilmi Haşal, Yılmaz Arslan, Dilek Değerli ve İhsan Metinnam yer aldı. Yazarların farklı açılardan işledikleri Ego kavramında bencillikten yalnızlığa, kimsesizlikten kısır üretim sürecine kadar neredeyse şairin dünyasına hükmeden tüm ayrıntılara girildiği görülüyor.
“Her şey yerli yerine oturuyor artık; talebe göre arz yapabilen, hatta ve hatta o talebi kendisi oluşturabilen, edebiyat değnekçileri var artık.” ALİ HİKMET EREN
“Bu ülkede çocukları büyüten babalar yoktur. Anneler “anadır”, asla anne değil. Doğal görevlerinden öte bir şeyi karşılamazlar. Ana toprak gibi bir şeydir. Su dökülse sırtına filiz verir.” CAHİT KAYA
“Nehrin akışındaki dinginliğe bakıyorum, kendini keyifle bölüşüne, oradan tekrar akmaya devam edişine. Sakinliyorum, bir yer bulup oturuyorum, kâğıt kalem çıkarıyorum çantamdan. Hızla yazmaya başlıyorum derken aniden uyanıyorum.” EMEL İRTEM
‘‘Egonun’’ yanına bir de şairlik gibi kolaylıkla sızabileceği bir oluş koyarsanız, iş daha da çatallanabilir. Nitekim, sanat türleri arasında temsille mesafesi en az, en şeffaf olan alan şiirdir.NESLİHAN YALMAN
“Bireyin tinsel doyumsuzluğu psikolojik açgözlülüğe dönüşür. Bilim dünyası derinlemesine irdelediyse de konuya tam bir açıklık getirememiştir. Belgesiyle, hikâyesiyle ciltler dolusu rapor ve araştırma kitaplarına rağmen…” HİLMİ HAŞAL
“’İnsan ne yiyorsa, odur.’ tespitindeki basitlikle vurgulanamazsa da elbette yaratıcı-yazıcının eserinde, egosunun izlerinin, etkisinin olduğu kat’ idir. “ YILMAZ ARSLAN
“Sanatçının yeteneği, saf bir yaratı kaygısını tatmin etmenin, somutlaştırmanın yanında sanatçının kendisini sermayeye pazarlayabileceği bir pazarlık kozu da olmuştur. Sanatçının yeteneğini nasıl kullanacağını ise sermayeyi elinde bulunduranlar belirlemiştir.” İHSAN METİNNAM
“Şairin en iyi bildiği, kendisini deşmek hatta delik deşik etmektir. Bunu şiirlerinde her zaman kendi beni olarak göstermez, başka benliklerle maskeleyerek kendi alt benliğini gizlemeye çalışabilir. Şair, benliğindeki her görünmezi de gün ışığına çıkarmaz.” DİLEK DEĞERLİ